Igår och idag

Igår slappade jag mest ute i solen på förmiddagen men runt 14 hoppade jag in i duschen och fixade mig sedan lite för att dra till Jennifer. Hon skulle nämnligen var barnvakt åt hennes lillebror. Jag kom dit vid 16 och vi åkte nästan direkt och handlade bakgrejer. När vi kom tillbaka började vi att baka. Hahah blev bara kaos. Eller kanske inte kaos utan misslyckat. Vi var jävligt sötsugna så vi bestämmde oss för att göra paj och kladdkaka hehe. VI började med pajen pch det gick väll hyfsat bra. Men vi föjlde inget recept så den blev typ aldrig klar i ugnen... Vi stälde bara in dem i kylen och hoppades på att de skulle stelna lite i kylan. Började då med kladdkakan. Båda två har bakat kladdkaka många gåner förut men lyckades vi?..Nepp. När vi skulle skära upp kakan var den jättetunn. Vi kom på att kanten på formen lossnat i ugnen så allt hade läckt ut fär inne.. Jaja den var ju god med jordgubbar och grädde men det blev rätt mycket att städa.. Sen mitt i allt börja vi asgarva över att allt var så misslyckat och precis då kollar jag ut genom fönstret och  ser Jennifers lillebror stå och vattna blommorna helt naken. Asså dog av garv jaja tur att han är liten haha :) Vi lagade middag också och flummade resten av kvällen.
 
Idag har jag pressat i solen med syrran innan vi vid 13/14 gjorde oss i ordning för att åka till våran faster. Vi skulle nämligen ha en liten tjejkväll men mina två fastrar Elena och Sanna  Kom dit runt 16 och fixade lite plockmat. Vi satt och snacka ett bra tag innan vi började med själva middagen. Eller vi och vi hehe det var mest Sanna som vi var hos som lagade maten. Kycklingspätt, potatis, sås och en god sallad, MUMS! Till efterrätt åt vi glass med chokladsås och bär. Så himla gott :) Hade riktigt trevligt och jag och syrran åkte hem vid 21:30. Kom hem 22 ungefär och sen dess har jag bara suttit vid datorn. Ska forsätta med det nu, PUSS!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0