Falun 2013

Bättre sent än aldrig hihi!
 
Monday-
Vaknade tidigt på morgon med massa pirr i kroppen! Äntligen skulle man till Falun! Fixade mig och så var jag i skolan strax innan 8. Träffa mina homies och vi checkade läget på bussen. Bussresan upp tid var fett nice, liksom hur kul kommer det vara i själva Falun då?! Vi gjorde massvis med saker, härligt. Jag smaskade på mina pringles påvägen upp och försöka dricka bonaquan (jag försökte vara nyttig okej?). Vi och mina homies satt längst bak så det slutade med att lilla jag ramla ihop (kanske inte riktigt), men jag började i vilket fall som helst somna med bena på mina homies.  Dock gissa vad som hände när jag sov? Jo, en klassiker. Mina idoter till vänner måla mig med smink i ansiktet, taskiiiii. Iallafall, när vi kom fram käka vi först lite lunch, innan vi invigde vårt rum med att stöka ner det direkt. Sen hade jag slöjdlektion i 3 h och jag började på min t-shirt som man skulle göra. Efter slöjden då jag och mina homies var 'fria' käka vi lite middag innan vi skulle bestämma kvällens galna planer. Resten av gänget skulle direkt dra ner till stan och tjocka sig, medan jag och Felicia valde att röra på oss lite. Vi bestämde nämligen oss för att åka längdskidor, som var första gången för oss båda. Asså jag kan inte beskriva hur j'vla kul det var och hur mycket jag skrattade. Men okej, ni vet när ni ser er kompis ramla och ni bara dör av skratt? Så kändes det för mig, flera gånger om då vi ramla så mycket. Först var vi för ivriga så vi sätter på oss skidorna i isnedförsbacke (?) Sen så hittar vi inte till själva spåren, och kommer då vilse. Men som tur då ser vi några i våran skola som också skulle åka och följde efter de hoho. Annars gick det faktiskt väldigt bra, och det var jättemysigt då man fick se dalarnas fantastiska landskap i solnedgång. Dock när vi skulle hem var det mörkt och vi gick vilse, så vi var tvungna att stanna en bil och fråga. Så det sluta att vi gick lite halvosäkra på en väg hemåt, men inte deppa vi för det. Vi sjöng och skratta mitt ute i ingenstans och helt plötsligt ser vi en älg. 
Aja, när vi kommer in känner vi båda för att ta en kall dusch och så blev det. Sen hitta jag lite godis på min säng som söta Elvis hade köpt till mig då de hade varit och handlat på Maxi. Sötis ❤ Sen käka vi lite kvällskäk, innan vi satte på Wild Child och myste. Som Grande Final på dagen slutade vi den med att göra massa roliga rumpövningar på rummet mihih. 
 

 
Tuesday-
Gick upp runt halv sju och jag kommer ihåg rätt och fixade oss litegrann. Plattade håret och ni vet. Sen käka vi frukost innan vi hade bg och sen började vi med första passet innan lunch som också idag var slöjd. Idag gick det inte så bra för mig på slöjden, ganska mycket krångla haha. Sen fick vi lunch så vi käka och sen chilla vi på rummet. Spela kort, läste magazines, käka godis mm. Efter rasten var slut var det slöjd ännu en till lektion på 3 h. Denna gång gick det lite bättre och jag blev på bättre humör. När vi slutat käka vi middag (hahah låter som vi käkar hela tiden) innan jag, Moa, Andjela och Aji drog ner till stan. Vi köpte massa gott ikväll igen för det behövdes påfyllning och sen så drog vi på Donken. Chilla lite sådär, #likethecoolguys. När vi kom tillbaka drog jag till ett rum där jag mötte min "dansgrupp". Vi har haft dans på idrotten några veckor och skulle då när vi var där uppe i Falun ha uppvisning framför vår lärare. Därför dansa jag med de i någon timme, så vi repetera dansen lite. Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad vi gjorde, chilla nog bara järnet liksom på rummet. Tror dock att vi sprang till några killars rum, haha lite halvt spontana sådära. Somnade sen efter mycket flum, hoho.
 
 
 
Wednesday-
Vaknade av något oväsen som lät, som blev allt högre och högre. Det tog ett tag för mig att förstå att det var mina homies och lärare som sjöng för mig. Why? För det var min födelsedag, hurrahurra grattis till mig! Nej skoja, ni sjöng jättefint! :* Bemöttes av kärleksfulla kramar och även en smarrig tårta som Elvis och Felicia hade bakat. Jo, igår lurade Moa, Andjela och Aji med mig till Ica MAXI, medan Elvis och Felicia skulle hinna med att göra tårtan. Gud vad söta, ååh! ♥ Iallafall, chokladtårtan var jättesmarrig och blev min 'nyttiga frukost'. Under dagens gång kände jag mig som poppisen över alla poppisar. I princip alla elever sa grattis till mig, + lärare och personalen som jobbade där fast de inte kände mig. Tror de hade fått reda på det när Elvis och Felicia bakade tårtan i hemkunskapssalen. Inte nog med det, meddelande inkorgen och Facebook bombades med gratulationer, och glöm inte ringsamtal. Var iallafall en jättemysig dag. Fick på morgonen efter tårtan stå i köket tillsammans med mina homies. Fick ta hand om lite disk och lite sånt 'viktigt att öva på inom hemkunskapen' (lovar de använder bara det för en ursäkt så då slipper göra det själv). -.- Hehe låter överdrivet negativ haha. Första lektionen denna dag var inte slöjd, utan NO labb. Hatar verkligen labbar, men denna labb var på någotvis endå lite roligare än vad de brukar. Kanske för att det var i Falun?!  Sen var det luuunch, och efter det rast. 
 
 
På rasten var jag mest med Elvis, Jelena och Marija och vi tog massa foton bland annat. Efter rasten hade jag 
 
 
hemkunskap i 3 h som var jättekul. Man lagade fisk som faktiskt blev god. Efter lektionen käka vi först middag
 
 
innan vi drog till rummet. Då
 
 
kom 
 
 
Fanny och Gabi och hälsa på som vi planerat länge att de skulle göra. Dock skulle jag komma till deras rum 
 
 
senare på kvällen men det funka inte då Anna (som bodde ihop med de) blev magsjuk. Men då kom iallafall till 
 
 
vårt rum och Fanny gav min present. Då passade jag på att bjuda de på lite godis och vi satte igång och spela 
 
 
kort. Efter ett tag skulle hela gänget in till stan och kaosa runt, men det kunde ju inte jag då jag hade 
 
 
dansuppvisningstid lite senare och fick då stanna kvar. Då stannade iallafall söta Aji med mig, söti. Efter 
 
 
dansuppvisningen när jag kommer tillbaka till rummet möts jag av en otrolig överraskning. De som gick till 
 
 
Ica MAXI hade varit där för att köpt massa till mig. Ballonger, godis, läsk, Donken glass, Donken pommes, 
 
 
Donken hamburgare osv. Sen hade de skrivit mitt namn på toallettpapper lagt magazines som ett hjärta osv
 
 
. (Om ni inte förstår kan du alltid kika lite extra på högra bilden. Det var så gulligt så jag nästan höll på att
 
 
gråta haha. Så var också rätt så mycket
people där i vårt rum, inklusive killar. Hahaha. Så där satt vi i flera timmar i en ring på golvet och snacka och 
 
 
åt alla onyttigheter. Vi körde Jag Har Aldrig så jag nästan kissa på mig efterråt. Sen så kom massa folk in i 
 
 
rummet med massa godis till mig och andra underbara saker. Klart världens bästa födelsedag! ♥
 
 
 
 
 
 
 
Thursday-
Börjar bli lite trött nu så orkar inte skriva så jättedetaljerat. Första lektionen var bild som var kul men samtidigt svårt. Man skulle göra en människa utav lera, typ naken haha. Sen var det lunch och sen hade jag utepass alltså längdskidor. Det var kul denna gång också men var tusen gånger roligare i måndags. Var nog för det var kväll och första gången. Det var iallafall endå kul, och jag åkte mest med Fanny och en kille som heter Emil. Sen träffa jag på Aji i slutet och vi tog lite failade foton. Vi skulle ta upp ena skidan så den stod rakt upp, men jag flumma ihjäl mig så Aji fick vänta länge på mig tills jag fått upp skidan. Men innan tappar hon balansen och ramlar, hahahah. Jag typ dog av skratt haha. Det var typ det roligaste med längdskidorna den dagen. Det tråkiga var att Fanny stuka foton och kunde knappt gå. Så då när jag, Fanny och Emil går hem får Emil ta Fannys skidor och stavar, och det slutar med att han tar mina också. HAHA! Efter känner vi såhär att det är sista kvällen här, vi måste göra något kul. Så jag, Moa, Aji, Andjela, Marija, Jelena, Isabelle, Karim, Dennis mm. drog ner till stan en sista gång. Vi käkar middag på Donken så tjocka vi är och fortsätter sedan till vårt älskade MAXI. Sen när vi kommer hem spelar jag och Elvis lite biljard. Sen tänkte vi bara besöka discot, och kolla läget. Och då får vi reda på att våra vänner är där inne så då blev det så att vi gick på discot trotsallt. Man kanske inte kan jämföra ett skoldisco med ett disco på fritiden, men då kunde endå ha bättre låtar mm. Dock var det iallafall kul och umgås och så. Sen efter drog vi till rummet och flumma järnet hahah. Gjorde harlem shake och andra skumma videos hahah. Sen typ skulle vi lägga oss, men jag kunde inte sova. Så då så flummig som jag var fråga jag då Aji om hon ville ta ner sin madrass och sova på golvet med mig. Visst ville hon det, och då hängde Elvis och Marija också på. Tror jag sov bäst den natten hoho. 
 
 
 
Friday-
Den enda fredagen man verkligen inte vill ha haha. Vi som skulle gå upp extra tidigt för att kunna städa rummet i lugn och ro försov oss, haha vi är så jäkla bra. Så vi börjar iallafall att packa ner allt i resväskan igen och städade sist rummet. Sen gick vi och åt och sen hade vi vår sista lektion på Falungården i 8:an. Lektionen var slöjd som vi hade enda fram till lunch. Efter lunchen var (iallafall jag) fett deppig, ville absolut inte hem! Runt 13 åkte vi hem, med världens suraste chaufför asså shit. Iallafall, bussen var iallafall fett lyxig med trägolv, alla hade eget vägguttag osv. På bussresan hem höll jag mest på med Snapchat, medan jag kolla på film. Som tur var somna jag inte hoho. 
 
Vill bara säga att detta år (år 8:a) var den roligaste gången som jag varit uppe i Falun. Haft så mycket kul och fått så många fantastiska minnen tack vare mina underbara vänner! ♥ Om man får vara lite ego sådär var min födelsedag helt klart bäst, hehe. 
Och jag vet att texten blir helt knäpp i mitten av inlägget, men vet inte vad det är och kan inte fixa det tyvärr. :(
Oooch, tummen upp till alla er som orka läsa allt. Förlåt för sluten men orkade inte lägga till så många detaljer... Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0