godaste som finns.

Det många tänker på nu när bra vår väder kommer är väl framförallt vad skönt med värme. Men det jag tänker på är att det ska bli så dundrans kanongott att kunna grilla igen. Seriöst det godaste som finns. ♥

My last days

♥ Fredag
I fredags hade vi halvdag i skolan och slutade tolv. Åkte då buss (första gången på 1,5 månad) med Fanny och Isabelle till Pizza Hut där vi käka lunch. Det var buffé och vi alla käkade supermycket. Efter strosade vi runt i olika centrum i ungefär en timme, innan vi tog bussen hem till Isabelle där vi spenderade kvällen. Vi gjorde inte så mycket under de timmarna, utan hade det bara bra. Exempelvis klippte jag Fannys hår, och det blev faktiskt ingen katastrof. Var faktiskt kul.

♥ Lördag
I lördags sov jag ut länge och åt en ordentlig god frukost. Sedan började jag med en video som tog några timmar (inte till bloggen) innan jag fick skjuts av pappa till Angelica. Vi gjorde inte heller så mycket, utan gick ut till en lekpark där vi var runt en timme i vårvärmen. Sedan påbörjade vi på en video till Angelicas youtubekanal, och sedan gjorde jag och Angelica middag till oss, Angelicas syster och hennes kompis. Vi lagade fläskfilé, pommes frites, sallad och bearnaise. Jag var tvungen att dra hem ganska tidigt då Angelica skulle på fest. Jag drog istället hem där vi hade gäster och umgicks med de.

♥ Söndag
Gick upp relativt tidigt och satte in en hårinpackning i håret det första jag gjorde. Åt sedan frukost tillsammans med mamma och pappa, innan jag tog ut min kanin Dumle i koppel. Så kul att vädret är så bra så jag kan ha han ute. :-) Sedan skrev jag ett CV till ett jobb jag ska söka till, innan jag åt gårdagens huvudrätt till lunch. Det är allt jag hunnit göra idag, och planerna för ikväll är inte så många. Funderar på att fixa naglarna lite, och även gå ut på en promenad. Hoppas det fungerar bra med knät bara. :-)

LONDON I SOMMAR

Idag bokade jag och min kompis Jessika en resa till London! Vi har pratat om det här ett bra tag så idag slog vi till. Är sjukt taggad och vi åker några dagar efter skolavslutningen. 17 - 20 juni 2014

Information.

Eftersom att våran blogg är sämst på alla sätt och vis, har jag och Angelica bestämt att lägga vårat fokus på annat istället. Vi kommer blogga då och då ibland så vi kommer inte sluta blogga helt, men bara lägga våran tid på annat. Exempelvis har Angelica gjort en youtubekanal, så igår spelade vi in en video som ni kan se nedan. Kram.

Några resor.

Jag har försökt att komma på annorlunda bloggning de senaste dagarna, och detta inlägg ska alltså handla om mina senaste utomlandsresor.

Thailand 2010. Två alldeles fantastiska veckor som spenderades med min familj i tropiskt klimat. Solade, badade, käkade, gick på spa, elefantridning, åkte jetski, fick nya vänner mm.

Spanien 2011. En kort men behövlig semester mitt i all skolstress. Veckan på Gran Canaria var mest för avkoppling vid stranden och poolen, men självklart blev det lite utflykter också. Exempelvis kamelridning och ett besök i öknen.

Norge 2012. En helg under sommaren tog min familj bilen till Norge där vi har några vänner. Vi hade inte träffat de på länge så de hade hunnit flytta till en otroligt fin villa som ligger precis vid vattnet. Under första dagen regnade det, och vi åkte in till närmaste stad där vi shoppade och åt lunch. Senare den dagen bakade vi Oreo cupcakes, spelade kubb och åt grillat. Andra dagen var det däremot toppenväder, och vi tog deras båt och åkte ut i den norska skärgården. Där spenderade vi flera timmar (åt picknick, sola, bada, fångade krabbor), innan vi tog båten in till staden. Våra föräldrar väntade i båten medan vi ungdomar gick upp på land till Donken och köpte glass. En oslagbar dag.

USA 2013. Seriöst, det bästa jag varit med om. Inget klår USA. Under drygt tre veckor i juni var jag och min familj på semester i det stora landet i väst. Vi landade i New York där vi stannade i fem dagar, innan vi tog flygplanet till Orlando. Där hyrde vi en bil som vi sedan åkte runt i Florida med (Orlando, Cocoa Beach, Palm Beach, Fort Lauderdale, Key West och Miami). Vi gjorde så otroligt mycket saker i USA. Universal Studios, Nasa, Everglades, Rockefeller Center, Wet and Wild mm.

Confessions

♥ Jag har åkt taxi till och från skolan sedan den 3 mars, och ska fortsätta med det till 11 april.
♥ Idag var första dagen jag använde jeans på en månad.
♥ Jag har inte druckit läsk på hela året.
♥ Jag har planerat att slinga och klippa håret hos frisören i maj, då mitt hår är otroligt slitet och vill ha det fräscht till balen och sommaren. Inte klippt håret sedan september, och slingade i februari förra året.
♥ På tal om balen, så har jag börjat kolla på balklänningar.
♥ Jag har inga bestämda sommarplaner, men vill verkligen ha en oförglömlig sommar.
♥ På fredag har jag varit nyttig i 11 hela veckor.
♥ I helgen råkade jag sätta på ett avsnitt av serien Breaking Bad på Netflix, och nu är jag alldeles fast.
♥ Imorgon ska jag och mamma köpa ett par skor jag suktat efter i månader, wiho.
♥ Just nu snöar det i Stockholm.

Gotland 2013

I somras var jag på Gotland under tio dagar. Älskar verkligen det stället, så himla fint och mysigt! Gjorde en massa roligt, shopping, utflykter, vindsurfing och ridning mm. Saknar sommarn när jag kollar tillbaka, åhh!

Bättre bilder på tårtan.

En tårta med färska hallon, KitKat, maränger och mjölkchoklad.

16 Mars - Släktfika

Jag och min mamma har somsagt fyllt år båda två, så då spenderades vår söndag med att anordna ett litet firande med släkten. Men innan de kom åkte jag, mamma och pappa till MAXI där vi köpte lite ingredienser till bland annat tårtan lilla jag skulle göra. Så när vi kom hem startade jag direkt med tårtan, och blev klar efter knappt en timme. Hehe första tårtan jag gör själv i mitt liv. Gästerna kom vid 14 och jag hade verkligen jättemysigt när de var här. Käka en hel del, prata, gosade med en hund, öppnade fina presenter mm. Sedan när de gick har jag inte gjort så mycket, och nu tänkte jag redan gå och lägga mig i sängen. Hihi.

New In

I veckan köpte jag en ny vår jacka inne på Vero Moda för 300:- Den är sjukt fin och jag älskar modellen!
Kommer användas flitigt nu i vår.

Världens godaste frukost.

Detta måste seriöst vara världens godaste frukost. Liksom ingenting är i närheten så gott som det här. Pannkakor, frysta hallon och nutella, foodgasm. Alla de klara smakerna kombineras i munnen på ett perfekt sätt, åh jisses.

Stor fet jävla throwback till april förra året.

Sweet sixteen. ♥

Oj 16, helt otroligt. Min födelsedag har varit alldeles amazing, och spenderats med människor jag älskar. Var i skolan mellan 8.25-14.00. Under den tiden blev det inte så mycket plugg, utan hade superkul med Fanny och Karim istället. Och eftersom det var toppenväder idag har jag varit ute i flera timmar, och njutit av vårsolen. Supermysigt. Efter skolan åkte jag och träna hos sjukgymnasten, och sedan åkte jag hem. Var inte hemma så länge, innan jag och min familj drog till Pizza Hut där jag hade fått bestämma att vi skulle äta middag. Var supergott, och fick jättefina presenter hos resturangen.
Nu är jag hemma och är jättetrött. Så himla nöjd med min födelsedag! ♥

Grattis Linnea ♡

Idag fyller världens finaste tjej år! För att  ta det kort, har det hållt så här länge tror jag det håller för alltid  Våran vänskap är något jag iallafall inte tänker släppa för du gör mig lycklig. Den här texten känns så himla mobbad men sammanfattat är du jävligt underbar, GRATTIS!!!

Grattis på födelsedagen.

Grattis på födelsedagen världens bästa mamma! ♡

New Mascara

I veckan fick jag en mascara av mamma, nämligen den nya Excess Volume av märket Max Factor. Har inte hunnit testat mascaran ännu, men den har två borstar vilket inte verkar helt fel. Ser framemot att testa den, den verkar superbra!

Dry Shampoo

Köpte ett nytt torr schampo för nån vecka sen. Första gången jag testar från märket Batiste, har hört mycket bra om det och jag gillar det riktigt mycket. Finns att köpa på kicks.

V-Å-R

Blir så glad, idag är det lördag, skinande sol och blå himmel. Började dagen med frukost och sen en promenad i vårvädret. Blåste riktigt mycket men annars var det hur skönt som helst. Vet inte om jag ska hitta på något speciellt idag men ikväll kommer Jessika och kanske Jennifer hit och så ska vi kolla på mello tillsammans mys!
Glöm inte frågestunden HÄR!

En frukost

Igår morse startade jag och mamma dagen med en mys frukost. Vi värmde bröd i ugnen och hade en massa gott att äta medans vi kollade på Top Model. Så här borde man göra oftare så himla mysigt!

Last night.

Igårkväll kom Angelica till mig där vi båda spenderade kvällen. Under kvällens gång var det föräldrar fritt, och vi hade en klassisk tjejkväll. Vi lagade hemgjord pizza, pratade, dunkade musik, kollade på tv och skratta. Mådde otroligt bra helt enkelt. Angelica gick till bussen vid ett, och jag gick och la mig.