Några resor.

Jag har försökt att komma på annorlunda bloggning de senaste dagarna, och detta inlägg ska alltså handla om mina senaste utomlandsresor.
 
Thailand 2010. Två alldeles fantastiska veckor som spenderades med min familj i tropiskt klimat. Solade, badade, käkade, gick på spa, elefantridning, åkte jetski, fick nya vänner mm.
 
Spanien 2011. En kort men behövlig semester mitt i all skolstress. Veckan på Gran Canaria var mest för avkoppling vid stranden och poolen, men självklart blev det lite utflykter också. Exempelvis kamelridning och ett besök i öknen.

Norge 2012. En helg under sommaren tog min familj bilen till Norge där vi har några vänner. Vi hade inte träffat de på länge så de hade hunnit flytta till en otroligt fin villa som ligger precis vid vattnet. Under första dagen regnade det, och vi åkte in till närmaste stad där vi shoppade och åt lunch. Senare den dagen bakade vi Oreo cupcakes, spelade kubb och åt grillat. Andra dagen var det däremot toppenväder, och vi tog deras båt och åkte ut i den norska skärgården. Där spenderade vi flera timmar (åt picknick, sola, bada, fångade krabbor), innan vi tog båten in till staden. Våra föräldrar väntade i båten medan vi ungdomar gick upp på land till Donken och köpte glass. En oslagbar dag.
 
USA 2013. Seriöst, det bästa jag varit med om. Inget klår USA. Under drygt tre veckor i juni var jag och min familj på semester i det stora landet i väst. Vi landade i New York där vi stannade i fem dagar, innan vi tog flygplanet till Orlando. Där hyrde vi en bil som vi sedan åkte runt i Florida med (Orlando, Cocoa Beach, Palm Beach, Fort Lauderdale, Key West och Miami). Vi gjorde så otroligt mycket saker i USA. Universal Studios, Nasa, Everglades, Rockefeller Center, Wet and Wild mm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0