LUCIA. ✩

 
Idag har det varit Lucia och det är verkligen en tradition som jag gillar. Jag vet inte riktigt varför, men så är det bara.
 
Väcktes av mamma strax innan sju och gick ner till vardagsrummet. Där hade hon lyxat till frukosten med pepparkaka, lussebullar och smörgås framför tv:n. Som hon gör varje år, och sedan kollar vi på ett Luciafirande på tv:n. Är verkligen supermysigt! Efter det klädde jag på mig, tog ut flätorna, sminkade mig och borstade tänderna, innan jag for till bussen till skolan. Skoldagen var lång, men endå riktigt skön. Hade engelska och matte lektion, och dessutom fick jag mycket gjort, i till exempel slöjd och svenska. Vid lunchen fick vi julmust och lussebullar, och efter det kollade vi på luciatåg i skolan.
 
När skolan slutade vid två åkte jag hem till Elenore. Vi bytte om till träningskläder och gick sedan ut på en powerwalk. Powerwalken var hur mysig som helst, speciellt i början då vi gick förbi tillfrusna sjöar. I slutet gick vi lite vilse, men sedan gick allt bra. Vi gick över 1,5 mil och var ute i över två timmar. När vi kom hem till henne värmde vi oss, innan vi åt middag. Efter middagen tog jag bussen hem till mig där jag tog en snabbdusch och packade sedan väskan på nytt. Mötte Angelica i centrum och vi köpte lite gott, innan vi gick hem till henne. Just nu är vi hemma hos henne och tänkte sätta på en film. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0