Q/A - Träningstips

Hur orkar du hålla träningsviljan uppe?
 
 A- Att träna är inget som är svårt, men att hålla igång är det som är det svåra. Speciellt i mörka och dystra tider, som vi befinner oss i just nu. Jag har fått liknande frågor lite överallt, och tänker därför ta mig tid och skriva detta inlägg. 
Träning är inget man blir 'klar med', utan är något som ska finnas konstant i din vardag, med andra ord är träning en livsstil. Att detta är svårt, är absolut något som jag som individ har förståelse för. För att orka hålla träningsviljan- och lusten uppe brukar jag använda mig utav vissa saker, som jag alltså tänker tipsa om.
 
Musiklista. Vi alla har de där låtarna, som gör att vi nästan kokar inombords. Dessa låtar är de du ska använda dig av när du tränar. Gör en musiklista av de låtarna, och sluta inte träna tills musiklistan är slut!
♥ Bakgrundbild. Ett starkt tips som verkligen fungerar men är så otroligt simpelt är att ändra bakgrundbilden på mobilen till den där bilden med tjejen med den absoluta drömkroppen. Du blir konstant påmind om träningen, och även "Måste jag verkligen ta den där kakan?"
Nya träningskläder. En annan enkel sak att göra är att köpa nya träningskläder. Att bära kläder som man gillar kan hjälpa till mer än vad man tror, inte minst på gymmet. Just nu tycker jag att det är riktigt fint med starka klara färger, på kläder likasom på skor. Kan även tipsa om Nike Running Shoes.
Rätt människor. Det sista men kanske det mest uppenbaraste, omringa dig med rätt människor. De som får dig att må bra och de som stöttar dig. Man kan även försöka hitta en träningspartner, som är lika besatt i träning som du. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0