Gotland ★

Fredag
Var framme i Visby runt 11 efter en tre timmars lång båtresa helt ensam. Träffade Fanny och hennes mamma och vi bestämde oss ganska snabbt att jag och Fanny skulle gå runt några timmar i Visby. Vi shoppade litegrann, åt jordgubbar, fikade på Europas största glassbar och solade vid hamnen. Stämningen var på topp denna dag i Visby då det var almedalsveckan och fullt med massa människor. Det var även massa politiker där som gjorde att de filmade en hel del, för exempelvis SVT1 och TV4. Då fick vi idén att vara lite roliga så vi gjorde lite saker i bakgrunden, hehe. Nog om det. Sen delade de även ut lite olika saker, exempelvis helium ballonger som vi hade väldigt roligt med. Hehe. Sen åkte vi till deras hus och fixade med mina grejer och lite sånt. Sen åkte vi till Visby igen och käka middag på resturang. Sen strosa vi runt lite tills vi tillslut handla på en bar där jag och Fanny somnade på bordet hihi. Åkte sen hem och gick och la oss direkt typ.
 
Lördag
Gick upp väldigt tidigt och fixade oss snabbt. Eftersom det var så himla fint väder planerade vi en dag på hojarna. Först åkte vi (det jag menar med vi är jag, Fanny, Fannys mamma och Fannys pappa) och åt frukost ute på något gammalt mysigt ställe. Sen åkte vi runt på hojorna i ungefär 1 timme, och gud vad jag älskar att åka hoj! Sen åkte vi till Fannys familjekompisar där vi fikade och pratade. De vännerna hade också hoj så de följde med när vi åkte därifrån. Såg jätteroligt ut samtidigt som det såg tufft ut, liksom 6 hojar på rad hihi. Vi åkte till lite blandade ställen till vi avslutade med en middag ute idag igen. Denna gång åt jag bacon inlindad kyckling med fetaostkräm nomnom. Sen efter middagen åkte vi direkt till ett ställe där de hade en konsert fast mindre utomhus. Det var bra men efter en stund tröttna jag och Fanny så vi drog och spela fotboll med småpluttar och fulla ungdomar haha. När vi kom hem tände vi levande ljus och spelade Bonk (kortspel) som jag aldrig spelat förut. Till det åt vi lite onyttigheter, mys!
 
Söndag
Jag och Fanny vaknade runt tio och blev skjutsade till stranden av Fannys pappa. Även idag var vädret galant så jag och Fanny spenderade våran dag på stranden. I vattnet (havet alltså) var det iskallt men vi tvingades oss i och då hade vi det riktigt skoj! Annars så solade vi och stackarn Fanny brände sig, haha. Sen svalka vi allt med en god glass. Sen åkte vi hem en snabbis och jag duscha, innan vi tog bilen till Hallshuk där vi grilla middag med deras familj vänner vid kusten. Var jättemysigt, solen låg på oss hela tiden tills det blev solnedgång. Då blev det lite kallt, så då åkte vi hem till de vännerna vi grilla tillsammans där vi fika och lite sånt. Runt halv tolv åkte vi hem och väl hemma chillade vi.
 
Måndag
 På morgonen åkte vi med hojarna till Fåro. Vi hittade till ett fik där vi stannade en halvtimme innan vi åkte tillbaka till 'fastlandet'. Eftersom Fannys pappa skulle ha vinprovning åkte jag ,Fanny och Fannys mamma till Visby där vi shoppa lite. Eller jag shoppa ingenting, var inte så shopparsugen faktiskt. Jag såg mest fram emot att fika hehe sockernasse. Sen åkte vi direkt söder ut till havet där vi grilla middag idag igen. Den här gången var det med en annan familj och denna gång var det hamburgare vi grilla. Var även solnedgång men jag tyckte att den inte var lika fin som gårdagens. När det blev lite kallt och myggen kom åkte vi hem till Fannys familje kompisar och fika med bär, bullar och kakor. Sen tog vi hojarna hem i mörkret i kylan i 45 minuter, var inte så jättekul hehe. När vi kom hem somnade jag direkt, hehe jättetrött.
 
Tisdag
Första dagen vi verkligen verkligen fick sova ut, tror vi sov till halv tolv. Sen var vi allmänt söliga under förmiddagen men tillslut kom vi iväg. Vi tog hojarna till ett ställe där vi körde Gocart! Det var jättekul men lite läskigt då jag krocka litegrann med en annan. Annars var det jättekul! Sen åkte vi till en godis affär där de hade 500 sorter, men endå köpte jag bara för 30 kronor! o.O Sen köpte vi en middag på stan, vi åt på ett Sushi ställe men bangade ur i sista sekund och tog entrecote istället hihi. Sen åkte vi ner till hamnen och köpte glass på Europas största glassbar och åt i solen. Sen åkte vi hem och då cyklade jag och Fanny iväg till Slite och tillbaka. Vi köpte ostbågar, haha låter jättelarvigt att vi cykla så långt för det men vi båda kände att vi behövde träna lite. + älskar jag verkligen att cykla på landet, det är grymt mysigt! Sen måste jag erkänna att vi stannade till och tog lite foton hihi. När vi kom hem var planerna att ta kvällsdopp men det var så sent så vi spelade Bonk hela kvällen istället. Alltså jag kan inte med ord beskriva hur jävla sjuk den där kvällen var. Hur jävla flummig jag var och gjorde så himla mycket galna saker.
 
Denna korta men minnesvärda tid på Gotland har varit en så otrolig tid. Haft så mycket kul och det viktigaste är att jag varit lycklig. Älskar Gotland och älskar dig Fanny! ♡ ♡ ♡

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0