Vårruset

För alla er som missade inlägget under så har jag och Angelica sprungit 5 km på Vårruset idag!
 
Men innan Vårruset som var på kvällen har jag varit i skolan till ungefär kvart över tre. Jobbade matte och kurs, sen hade jag en lååång rast på 2 timmar då jag spela fotboll och basket. När jag sluta drog jag hem snabbt som satan, käka lite och bytte om för att sen sätta sig på bussen igen in mot stan. Gick till bussen med syrran och sen hoppa Angelica på bussen och vi åkte in till Gullmarsplan. Där mötte vi min mamma, och sen vid Universitetet mötte vi Angelicas mamma och Cornelia. Vi 6 skulle alltså alla vara med på det stora loppet Vårruset, som är 5 km! Först strosa jah och Angelica runt lite, smaka på massa provsmakar och jag vann även lite choklad. Sen sprang vi loppet, och det gick helt okej för mig. Har inte rört på mig i ungefär 4 veckor + för ca en halv vecka sen hade jag ju njurinfektion så jag är väldigt nöjd med resultatet! Sprang 5 km på 27-28 minuter och det är bra om man tänker efter hur många som var ivägen och man var tvungen att springa om! Sen efter fick man lite olika saker, och sen blev det picknick i solen av lite mat man fått från Vårruset. Så det var väldigt mysigt, och vi drog oss hem därifrån runt halv tio.
Så kom hem för lite drygt 30 minuter sen, och nu måste jag duscha och sen måste jag plugga till ett prov imorgon. Ååh! Innan jag avslutar inlägget måste jag bara passa på att säga hur mysigt det var, med de peppande musiken och de andra 15 000 människorna! Ska lugnt vara med nästa år!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0