Kameratillbehör

Köpte min systemkamera ungefär en månad innan jul och när jag köpte den fick man även med ett stativ och en fjärrutlösare i paketet. Har redan fått användning av stativet flera gånger och det är verkligen super. Kan bli långt och har en hel del olika funktioner. Det är as bra om man vill ta bilder på sig själv eller om det är mörkt så att bilden inte blir suddig. Så om ni är osäkra på att köpa ett stativ, så gör det! Mitt kostar i vanliga fall runt 300 tror jag och det är det värt. Fjärrutlösaren är jag inte lika nöjd med. Eller jag gillar själva idén att man ska kunna ta ett kort när man vil genom att trycka på den lilla kontrollen. Det blir superlätt att fota då. Men den fungerar inte så bra då kameran inte reagerar så ofta. Måste gå till affären och se om det är något fel. Skulle gjort det på en gång men aja. Förmodligen är det väll batteriet eller nått. Men självutlösaren fungerar också. Har även två objektiv, ett som man fick med när man köpte kameran och ett teleobjektiv. Teleobjektivet är från mina föräldrars gamla kamera och fungerar suveränt på min. Skillnaden mellan objektiven är att med tele kan man zooma mycket mer. Perfekt om man vill fota från avstånd. 
 
Lite annorlunda inlägg men det kan vara kul med lite variation på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0