Min helg

Lördag
I lördags hade jag en rejäl sovmorgon efter gårdagens otroliga kväll på stan. Började dagen med smoothie som mamma hade gjort, innan jag gick ut och fota Dumle i snön som jag tidigare sagt. Pluggade sedan klart med en skoluppgift, innan Fanny kom vid 18. Vi började laga middag till hela min familj, fråga inte varför. Var iallafall supermysigt och jättegott. Vi lagade stekt fläskfilé, ugnspotatis, sallad och bearnaise. Efter maten gick vi ut i snön, vet inte riktigt vad vi gjorde. Det slutade iallafall med att vi gick in igen och kollade på film på min tv. Hon drog hem strax efter tolv.
 
Söndag
Mådde dåligt hela dagen, hade så inihevete svårt att andas. Till kvällen blev det sämre, och jag klarade inte mer. Smärtan tog över och jag grät och grät. Då åkte jag och mamma in till akuten på södersjukhuset där vi fick spendera några timmar. Fick ta blodprov, EKG test samt så lyssnade de på mitt hjärta och lungor. Detta tog förstårs hur lång tid som helst, vi kom dit strax efter 18 och åkte hem halv ett på natten. Därför åkte mamma och köpte middag när vi väntade på svaren på blodprovet och EKG testet. Som tur var, var detta inget farligt. Doktorn tror att jag har en inflammation i bröstbrenet, som bidrar till att jag känner smärta. Det är ingenting jag kan göra för att förhindra detta, utan jag har ont idag också. Dock tror doktorn att det försvinner om en till två veckor. 
 
Idag måndag har jag varit hemma eftersom jag kom hem så sent igår + att jag fortfarande har ont. Dock ska jag till skolan imorgon, woho... Har inte gjort så mycket idag, förutom att Angelica kom hit runt 16. Innan hon kom gräddade jag pannkakor, som jag sedan bjöd henne på. Myste även till med doftljus här hemma, och så hade vi lite catchup talk. Hon åkte hem innan jag åt middag och nu sitter jag här. Är otroligt trött, så tänkte redan nu lägga mig i sängen. Men sova ska jag inte, utan en film på Netflix blir det nog. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

trackback
RSS 2.0